понедељак, 4. август 2014.

DOMAĆI DŽEM OD ŠLJIVA SA ČOKOLADOM

Spremanje zimnice me vraća u detinjstvo. Sećam se mirisa koji se širio kućom kada se kuva domaći džem u veeeelikoj šerpi kupljenoj baš za tu namenu. Sećam se okupljanja komšija iza zgrade i kolektivno pečenje paprika. Sećanja me nose u neki tamo septembar kada se pripremaju tegle i burići za zimnicu. Da, svega se toga toga sećam a posebno mirisa jer se on zadražava u kući danima. Ipak, najomiljenije sećanje mi je kada mi, deca, navalimo na palačinke sa domaćim džemom. Ma, ništa slađe! To je detinjstvo, to je bezbrižni ušuškani osećaj koji želim da i moja deca imaju. Upravo takva sećanja želim i za njih jer ništa lepše od domaćinskih proizvoda :).
SASTOJCI :
5 kg šljiva,
1 kg šećera,
1 štapić vanile ili 4 kesice vanilin šećera,
3oo grama čokolade,
malo ruma (po želji),
cimet po želji.
PRIPREMA :


Šljive pomešati sa šećerom u velikoj šerpi, sipati malo vode na dno i kuvati na tihoj vatri dok se šljive potpuno ne raspadnu(nekoliko sati). Kada su šljive kuvane dodati vanilu i rum, cimet, ubaciti izlomljenu čokoladu i kuvati još desetak  minuta uz stalno mešanje. Sipati u dobro oprane tegle koje ste sterilisali u zagrejanoj rerni na 1oo C  3o minuta. Napunjene tegle dobro zatvorite (stavite celofan ispod poklopca) okrenite na kratko naopako da se napravi vakum. Ostavite ih ušuškane u nekoliko krpa da se potpuno ohlade. Domaći džem poslužite uz domaći hleb za potpuni užitak :D.
Prijatno! 

Ne propustite i ovaj recept! Klik na DOMAĆI SIRUP OD VIŠANJA.

Нема коментара:

Постави коментар