среда, 22. април 2015.

LJILJINA TORTA

Kremasta, brza torta, koju možete poslužiti u svakoj prilici, dolazi iz kuhinje moje svekrve :). Da, dobro ste pročitali, moja sveki Ljilja je napravila za Uskrs. Baš smo uživali u njoj, odlična je. Ja sam u petak imala posla oko farbanja jaja (farbala sam svega 15o komada :D ), u subotu sam imala šminkanja, pa nisam stigla da spremam nešto slatko. Kad smo se vratili sa šminkanja torta je već bila gotova. Dakle, pored toga što je ukusna, ona se i brzo sprema. Mislim da je pogodna za sve generacije, ali ipak cenim da će je deca obožavati. S obzirom da je nastala od satojaka koje ima u kući ova torta nema ime, pa sam je ja nazvala po kuvarici koja je napravila. Nemam šta još posebno da vam kažem sem trk u kuhinju da je napravite :D.

SASTOJCI :
Za koru :
1o belanaca,
1o kašika šećera,
1 kašika sirćeta,
8 kašika mlevenih oraha,
2 kašike prezli.
Za fil :
1 L mleka,
3 kesice pudinga od vanile,
1o žumanaca,
12 kašika šećera,
2 kesice vanilinog šećera,
125g margarina.
I još :
2oog mlevenog plazma keksa,
3oog jaffa keksa,
oko 2o~25 čoko bananica,
šlag za dekoraciju.

PRIPREMA :
Belanca pažljivo odvojiti od žumanaca.
Mutiti mikserom sa kašikom sirćeta postepeno dodavajući šećer, kašiku po kašiku.
Kada ste dobili čvrsti šlag ubacite mlevene orahe i prezle.
Varjačom umešajte u belanca.
Smesu za koru izlijte u pleh obložen pek papirom i pecite je na 2oo C oko 15~2o minuta.
Najbolje je da čačkalicom proverite da li je gotova.
Korišćen je srednji pleh iz rerne, onaj što se dobije uz šporet.
Ostavite koru da se ohladi dok pripremate fil. 
Od litre mleka odvojite čašu za puding.
Stavite ostatk da se kuva.
Žumanca penasto ukutite sa šećerom pa dodajte mleko, puding i vanilin šećer.
Kada mleko na šporetu provri smanjite temperaturu i ubacite smesu sa pudingom i žumancima.
Kuvajte dok ne se skroz ne zgusne.
U toku kuvanja probajte da li vam je dovoljno slatko, ako nije dodajte šećer.
Ostavite fil da se ohladi, pa ga mikserom sjedinite sa margarinom koji je odstojao na sobnoj temperaturi.
Fil podelite na dva dela, jedan veći i drugi manji (trećina).
U manji deo umešajte mlevenu plazmu.
Na koru premažite polovinu žutog fila i poređajte iseckane čoko bananice.
Preko njega rasporedite fil sa plazma keksom.
Preko tog fila poređajte jaffa keks.
Na kraju premažite ostatak žutog fila.
Ostavite tortu da se lepo stegne, pa je dekorišite šlagom.
Prijatno!


Ne propustite i ovaj recept! Klik na PLAZMA TORTA SA ČOKO BANANICAMA.

Нема коментара:

Постави коментар