петак, 26. јун 2015.

LEDENE KOCKE SA GANACHE KREMOM

Ledene kocke, popularni kolač devedesetih se u to vreme spremao skoro u svakoj kući. I danas, kada ima toliko novih zanimljivih recepata on nije izgubio svoju popularnost. Domaćice ga vole jer nije težak za spremanje, izdašan je, a satsojke svi uglavnom imamo kod kuće. Dugustatori ga vole jer je kremast i sočan. Bar je takvo moje iskustvo. Moj recept za ledene kocke je malo drugačiji, ali svakako podseća na original. Ja umesto glazure stavljam ganache krem jer je mekši i lepši a i glazura ume da beži sa onog belog fila i da puca pri sečenju. Sa glazurom se nikada ne zna tako da ja ne rizikujem i uvek pravim preliv od slatke pavlake i čokolade. Tako sam sigurna da će mi kolač uvek uspeti :). 
SASTOJCI :
Za koru :
5 jaja,
prstohvat soli,
kašičica praška za pecivo,
100g šećera,
30g kakaa,
50g brašna.
Sirup :
250g šećera,
250 ml vode.
Fil :
1 L mleka,
75g gustina,
75g brašna,
250g putera,
2 kesice vanilinog šećera,
250g šećera.
Ganache krem :
250 ml slatke pavlake,
150g čokolade.

PRIRPEMA :
Suve sastojke za koru pomešati u vangli (brašno, kakao, so, prašak za pecivo).
Odvojiti belanca od žumanaca.
Belanca umutiti penasto sa šećerom pa dodati žumanca u umutiti mikserom.
Ostale sastojke umešati špatulom.
Smesu za koru izliti u nauljen i pobrašnjen pleh od 25x35 cm i peći koru na 180 C oko 15 minuta.
Napraviti sirup od šećera i vode tako što stavite u šerpicu da se kuva i vri oko desetak minuta.
Ostaviti koru da se ohladi pa je preliti vrućim sirupom.
Potrebno da kora lepo  upije sav sirup da bi fil lepo prijanjao na nju.
Gustin i brašno pomešati i dodati malo mleka od one litre da se lepo razmuti bez grudvica.
Ostatak mleka skuvati sa šećerom i vanilinim šećerom.
Kada provri umešati brašno i gustin i mikserom sjediniti dok je šerpa i dalje na šporetu na tihoj vatri.
Kada se zgusne skloniti sa šporeta i ostaviti da se ohladi.
Puter koji stajao na sobnoj temperaturi mikserom sjediniti sa filom dok se ne razbiju grudvice.
Fil rasporediti preko kore.
Slatku pavlaku i čokoladu (ja koristim pola mlečnu pola crnu) rastopiti i ravnomern preliti preko fila.
Ledene kocke ostaviti u frižider da se lepo ohlade i stegnu.
Meni ovaj kolač najlepši posle dva dana (ako ga do tada ne poručkamo).
Prijatno!



Ne propustite i ovaj recept! Klik na NUTELA TORTA.

Нема коментара:

Постави коментар