петак, 24. октобар 2014.

ČOKOLADNI ROLAT SA VIŠNJAMA

Rolati su mi postali omiljena poslastica. Em što se brzo spreme, em su izdašni, a najbolje od svega je što su lepi na oko :). Varijanti ima milion a vi uvek možete smisliti sami sa sastojcima koje volite ili koje trenutno imate u kući. Tako je nastao i ovaj rolat, preturajući po kući jedno popodne po policama i izdvajajući sastojke :D. Mislila sam da imam pudinga ali pošto ga nije bilo skuvala sam fil na pari. Ne znam da li se sećate priče da sam na samom početku svog kuvarskog staža umesto takvog fila napravila kajganu :D. Tada nisam tražila pomoć i nije bilo nekog da mi nacrta kako se to radi. Sada, ja vama kažem da to nije teško i da je brže od kuvanja pudinga.
SASTOJCI :
Za koru :
5 belanaca,
5 kašika šećera,
5 kašika mlevenog keksa,
2 kašike brašna,
pola kesice praška za pecivo,
1 vanilin šećer (1o gr).
Za fil :

5 žumanaca,
7 kašika šećera,
1oo gr čokolade,
1 kašika gustina,
2 vanilin šećera,
3oo gr višanja.
I još :
2oo ml slatke pavlake za dekoraciju.

PRIPREMA :

Odvojiti belanca od žumanca, (žumanca odmah možete da stavljate u šerpicu u kojoj ćete kuvati fil).  Mikserom mutiti belanca postepeno dodavajući šećer i pri kraju vanilin šećer. Kada se napravi čvrst šlag odložiti mikser. Pomešati brašno sa praškom za pecivo pa varjačom umešati u belanca. Na kraju dodati mleveni keks i njega takođe umešati varjačom. Izliti koru u pleh obložen pek papirom i peći koru na 2oo C oko 2o minuta (proverite posle 15 minuta čačkalicom da li je gotova). Kada se ispeče prebaciti koru na mokru krpu i uviti u rolat. Ostaviti da odstoji u krpi dok se fil ne ohladi.
Dok se kora peče pripremiti fil.
Umutiti sa šećerom i vanilinim šećerom žumanca. U veću šerpu stavite vode na dno da se kuva do vrenja. U nju ubaciti manju šerpicu sa žumancima i kuvati uz neprestano mešanje dok se šećer ne otopi i dok se ne zgusne. Dodati kašiku prosejanog gustina i dalje mešeti. To traje par minuta. Ubaciti izlomljenu čokoladu i mešati dok se opet ne zgusne. Sklomiti sa šporeta i ostaviti da se fil ohladi.
Odviti koru i filovati čokoladnim filom pa na jednu polovinu poređati oceđene višnje.
Uviti rolat i zaviti ga u foliju, pa ga ostaviti u frižideru da se lepo stegne.
Na kraju umutiti slatku pavlaku i premazati rolat. Po želji u šlag možete dodati rendanu čokoladu kao što sam ja uradila :). Isecite rolat i poslužite ga.
Prijatno!

Ne propustite i ovaj recept! Klik na ČOKOLADNI ROLAT SA BANANAMA.

Нема коментара:

Постави коментар